Sprogimas

Sklandyti – anksčiau nei vairuoti: Lietuvos išskirtinumas aviacijos pasaulyje

Lietuva aviacijos pasaulyje – išskirtinė. Čia dar neturėdami vairuotojo pažymėjimo galite skraidyti. Kokio amžiaus galima pirmą kartą savarankiškai valdyti dvisparnį aparatą, pasakoja sklandytojas Remigijus Dirsė.

Mūsų šalyje skraidyti galima anksčiau nei įgyti vairuotojo pažymėjimą. Mokymo kursą įveikę šešiolikmečiai jau gali valdyti sklandytuvus. Kokių žinių tam reikia ir kaip ore išsilaiko sklandytuvas, domėjo laida „Labas rytas, Lietuva“.

„Lietuvoje tai galima padaryti gana anksti, kadangi yra tokia Broniaus Ožkinio aviacijos mokykla, kurioje vaikai yra priimami nuo 9 iki 11 metų. Jie tada jau gali patirti tą skrydžio skonį.

Jie toje mokykloje mokosi iki 15 metų, jie skraido mažu sklandytuvu, kuris pakyla iki 5 metrų aukščio“, – pasakoja sklandytojas R. Dirsė.

Pradėti savarankiškai skraidyti didžiaisiais sklandytuvais galima sulaukus 16-os. Pirmasis solo skrydis reikalauja atidaus pasiruošimo.

„Iš pradžių yra mokomasi teorija, 9 disciplinos. Tai dažniausiai atliekama žiemą, kai skraidyti nelabai praktiška. Išmokę tas disciplinas, laiko teorijos egzaminus ir tada nuo vasaros pradeda skraidyti. Sparnus pradeda augintis“, – kalba R. Dirsė.

Įveikę teorijos etapą, studentai skraidyti mokosi su instruktoriais. Mokomasi pagrindinių valdymo principų, kaip kilti ir leistis. Anot pašnekovo, tai – sudėtingiausia.

Žinios, kurių gali prireikti būsimiems sklandytojams, yra standartinės – fizika ir matematika, bet realiai teorijos mokymų metu viską galima sužinoti ir išgirsti, ko gali prireikti.

Išmokti teoriją ir praktiką trunka beveik metus, taigi mokyklos dar nebaigę jaunuoliai jau gali turėti licenciją pilotuoti sklandytuvą. Per pirmąsias pamokas būsimi aviatoriai išmoksta esminius dalykus.

Aviacijoje svarbiausia – saugumas. Sklandytuve labai svarbu atsižvelgti į numatytus parametrus bei reikalavimus.

„Sklandytuve pilotas turi būti ne sunkesnis ir ne lengvesnis negu tam modeliui numatyta. Ir jeigu tu esi per lengvas, tau tiesiog tenka įsidėti balastą: dažniausiai yra dedama arba švinas, arba smėlis“, – kalba R. Dirsė.

Nors šiuolaikinėje aviacijoje galima naudotis moderniausiais prietaisais ar navigacijos sistemomis, visi būsimi pilotai privalo mokėti orientuotis pagal žemėlapį.

Įgijus sklandytojo licenciją galima dalyvauti sportinėse varžybose arba žinias gilinti karinėje, komercinėje aviacijoje. Licenciją reikia atnaujinti atsižvelgiant į piloto sveikatos būklę.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode