Sprogimas

Vyrų grožio kultas: kodėl klientai į barzdaskučių salonus ateina valanda anksčiau?

21 amžiaus vyras išsilaisvino nuo jo lytį varžiusių stereotipų. Į barzdaskučių salonus klientai dabar skuodžia ir visa valanda anksčiau. Čia jie ne tik renkasi šukuosenas, puoselėja barzdas, bet ir spėja pamėtyti į krepšį. Mados analitiko Arnoldo Remeikos teigimu, vyrų grožio kultui įtakos turėjo ir populiarėjantis moterų siekis atsisakyti grožio produktų.

Vyrų grožio kultas ir barzdaskučių, vadinamųjų barberių, kultūra sparčiai populiarėja visame pasaulyje – mados ekspertai spėja, kad iki 2020 m. vyrų grožio industrija išaugs trigubai, o šie pokyčiai neaplenks ir į Vakarus besidairančios Lietuvos mados rinkos.

Moters vaidmuo augančioje vyrų grožio industrijoje

Mados analitikas ir projekto „Suprasti madą“ kūrėjas A. Remeika įvardijo galimas priežastis, dėl kurių pasaulyje, o taip pat ir Lietuvoje, suklestėjo vyrų grožio industrija. Tačiau, kaip teigia A. Remeika, taip nutiko ne tik dėl lietuvių visuomenės išsilaisvinimo nuo ilgus metus lytims taikytų išvaizdos normų.

Vyrų grožio industrijos įsisiūbavimui Lietuvoje įtakos turi ir šalies verslą veikiantys globalūs veiksniai, pavyzdžiui, pasaulio moterų siekis sumažinti kosmetikos naudojimą tam, kad išsaugotų įgimtą natūralumą. Šie pokyčiai privertė grožio produktus gaminančias kompanijas atsigręžti į vyrus ir neatrastus jų poreikius, kurie turėtų kompensuoti pasikeitusius moterų įgeidžius.

„Grožio ekspertai pastebi, kad egzistuoja tam tikra 21 amžiaus mados industrijos sąmokslo teorija. Ji skelbia, kad per pastaruosius metus sumažėjo moterų įsitraukimas į mados ir grožio pasaulį, kadangi didelė jų dalis pasirinko natūralumo kelią bei nusprendė atsisakyti kosmetikos ir kitų grožio priemonių.

Dėl šios priežasties grožį puoselėjančius produktus gaminančioms kompanijoms neliko nieko kita, kaip tik atsigręžti į iki tol buvusią šiek tiek primirštą vyrų grožio sektorių“, – mintimis dalijosi mados analitikas.

Pasak A. Remeikos, socialiniai tinklai ir šių dienų žmogų kiekviename žingsnyje lydinčios komercinės reklamos tapo svarbia terpe, kuri sujungė pasaulines grožio kompanijas su vyrų auditorija. Šiuose tinkluose skelbiami reklaminio pobūdžio pranešimai vyro pasąmonėje tarsi nepastebimai ėmė formuoti naują vyriško grožio sampratą.

„Vyrai tapo nauju grožio industrijos taikiniu, su kuriuo sėkmingai eksperimentuojama. Šiuo metu įvaizdžio reklamos, naujos parfumerijos linijos, prekės ženklai iš esmės skiriasi nuo prieš 15 metų kurtų pranešimų, kurių viršeliuose puikuodavosi Tomas Fordas ir „Gucci“ prekės ženklo veidai.

Tada reklamų herojais tapdavo tikri mačai, o pranešimų turinys kvepėjo seksizmu. Tačiau šių dienų reklamose vyrauja visai kitoks vyro motyvas, kupinas androginiškumo, priešingos lyties savybių priskyrimo kitai“, – teigė pašnekovas.

Laukia dar didesnė plėtra

Grožio industrija Lietuvoje per 10-metį smarkiai pasikeitė. Pasak mados analitiko A. Remeikos, anksčiau vyro kosmetinėje buvo galima rasti tik kūno prausiklį ir – geriausiu atveju – dezodorantą. Tačiau dabar, stebėdamas savo ir draugų naudojamus produktus, A. Remeika patikina, kad vyriškų grožio produktų asortimentas išaugo kone per pusę.

„Atrodo, kad dar visai neseniai grožio industrija priklausė tik moterims, o vyrai pasislėpę kamputyje kremu tepėsi išsausėjusią veido odą, tačiau dabar žinomi prekių ženklai, tokie kaip „Chanel“, iš esmės keičia ne vieną dešimtmetį gyvavusią jų prekės ženklo strategiją ir pristato atskirą vyrų kosmetikos liniją, kurios dar niekada neturėjo“, – teigė mados analitikas A. Remeika.

Tačiau šiuo atveju išaugo ne tik vyrų grožio priežiūros produktų asortimentas, bet ir jų kaina.

„Tiesa, konkreti suma, kurią vyras išleidžia savo kosmetinės turiniui, priklauso nuo individualių jo poreikių bei jo amžiaus. Jei paklausite jaunuolio, kokia suma įvertintų naudojamus grožio produktus, skaičius neturėtų viršyti 50 eurų per mėnesį.

Dabar žinomi prekių ženklai, tokie kaip „Chanel“, iš esmės keičia ne vieną dešimtmetį gyvavusią jų prekės ženklo strategiją ir pristato atskirą vyrų kosmetikos liniją, kurios dar niekada neturėjo.

Tačiau vyresnio amžiaus vyras, kuris tinkamai rūpinasi savo išvaizda, tikrai išleis daugiau. Pavyzdžiui, kai man 40 metų, aš grožio priežiūros prekėms skiriu nemažai pinigų, nes stengiuosi naudoti tik patikimų prekės ženklų priemones. Manau, kad šioms prekėms per kelis mėnesius išleidžiu daugiau nei porą šimtų eurų“, – mintimis dalijosi A. Remeika.

Lietuvą pasiekusi vyrų grožio kulto banga ypač išpopuliarino barberių, arba barzdaskučių, salonus, kuriuose siūloma ne tik apsikirpti, bet ir smagiai praleisti laiką. Ne vieną vyrą nustebina juose tvyranti atmosfera – lyg atskira erdvė, kurioje gali atsipalaiduoti ir jaustis savimi.

„Anksčiau laukti eilėje pas kirpėją tapdavo menku malonumu, tačiau šiuose grožio salonuose siūloma atsigaivinti įvairiais gėrimais, pažaisti kompiuterinius žaidimus ir panašiai. Dabar barberių salonai tampa savotišku vyriškų pramogų pasauliu“, – apie pokyčius kalbėjo A. Remeika.

Barberių salonuose – lyg vyriškame pramogų centre

Siūlydami nemokamus gėrimus, galimybę stebėti sporto varžybas ir net žaisti vaizdo žaidimus, barzdaskučių salonai sėkmingai įžengė į patirčių ekonomiką, kai perkama ne tik paslauga, bet ir vyrui nauja patirtis bei malonūs įspūdžiai.

Mados analitikui A. Remeikai antrinantis „Red Light Barbers“ salono įkūrėjas Bartas Višinskis sako, kad prieš 5 metus gimęs noras Vilniuje atidaryti barberių saloną tada atrodė kaip rizikinga investicija, tačiau dabar – visus lūkesčius pateisinęs projektas.

„Kurdami naujo salono interjerą, minčių sėmėmės iš Vakarų pasaulio – Bruklino miesto skersgatvių kasdienybės. Į barberių salono interjerą įsukome vyrų mėgstamus žaidimų automatus, krepšinio lanką, biliardo stalą, barą. Norėjome, kad šis salonas taptų ne ta vieta, į kurią vyras užsuka verčiamas pareigos, o kurioje būtų gera pasilikti ir ilgiau“, – mintimis dalijosi B. Višinskis.

Pasak vieno iš vyrų grožio salono įkūrėjų, dar prieš 5 metus Lietuvoje buvo sunku surasti barberį. Tada buvo manoma, kad ši specialybė – nevyriška.

„Salonui atvėrus duris, sulaukėme didelio aplinkinių susidomėjimo. Lankytojus stebino net paprastas faktas, kad čia kerpa barberis, o ne kirpėja, kaip iki tol buvo įprasta.

Barberių salone dirbantis vyrų kolektyvas sukuria ypatingą atmosferą, kurioje vyriška auditorija gali atsipalaiduoti ir bent trumpam atitrūkti nuo kasdienių rūpesčių“, – teigė B. Višinskis.

Vyras džiaugiasi, kad bėgant metams grožio industrija Lietuvoje tik auga, o klientai pas juos atvyksta ne tik iš Vilniaus, bet ir iš kitų miestų.

„Jau praėjo tie laikai, kai barzdos modeliuojamos savarankiškai namuose prie veidrodžio. Vis daugiau vyrų renkasi specialistus, kurie geba atsižvelgti į bendrą įvaizdį. Barzdų bumas tikrai nenusilps, nes lietuviai pagaliau nebebijo eksperimentuoti su savo išvaizda. Jei ir nusiskuta barzdą, vėliau vėl ją atsiaugina. Todėl bėgant laikui keisis tik barzdų ilgis ir forma“, – sakė barberių salonų Vilniuje ir Kaune įkūrėjas.

Anot B. Višinskio, barberių salonuose dirbantys grožio specialistai atsižvelgia į kiekvieno vyro poreikius, susijusius ne tik su naujo įvaizdžio kūrimu, bet ir salone praleisto laiko kokybe.

„Nuolatiniai lankytojai pas mus užsuka ir visa valanda anksčiau, nei jiems skirtas apsilankymo pas barberį laikas, nes salone nori smagiai praleisti laiką. Klientai negaili laiko ir pinigų norėdami pasigražinti šukuoseną arba barzdą.

Manau, kad šių dienų vyrai savo išvaizda rūpinasi protingai ir jos priežiūrai gali skirti nuo 20 iki 100 eurų, atsižvelgiant į naudojamų grožio produktų kokybę bei jų gamintoją. Daugelis klientų domisi naujausiomis mados idėjomis ir ateina su konkrečiais įgeidžiais. Nė vienas vyrukas neprašo apkirpti jį 1 numeriu arba bliūdeliu“, – pokyčius vyrų grožio sektoriuje pastebi B. Višinskis.

Vyro ir moters odos poreikiai vienodi

Jau ne vienerius metus grožio rinkoje besisukančios grožio ekspertės Indrės Urbanavičienės sukurta lietuviška kosmetika yra subūrusi didelį gerbėjų ratą, o pati specialistė dar vadinama protingos kosmetikos guru bei giliai įsišaknijusių grožio stereotipų griovėja.

Pasak jos, skleisti naujas idėjas apie besikeičiantį vyrų ir moterų grožį ją įkvepia kasdienė rutina bei visuomenės sveikatą ir grožį veikiančios žalingos aplinkos sąlygos.

Kartais taip įsisukame į darbų ir iššūkių verpetą, kad pamirštame stabtelėti ir pagalvoti apie save. Skubėjimas, stresas vienodai veikia jautrią odą, kurią turime kiekvienas, tiek vyrai, tiek moterys.

I. Urbanavičienė teigia, kad šių dienų visuomenė turi suprasti, jog vyro ir moters oda yra ta pati oda, kuri kiekvieną dieną susiduria su žalingais aplinkos veiksniais. Dėl šios priežasties grožio analitikai prognozuoja, kad ateityje bus kuriama vis daugiau „unisex“ linijos grožio produktų, skirtų abiem lytims.

„Naujos „unisex“ kolekcijos yra įkvėptos pašėlusio gyvenimo tempo, o jų misija – apsaugoti brangiausią mūsų rūbą – odą, kurią turime vieną“, – sako grožio ekspertė.

Grožio linijos, skirtos vyrams ir moterims, kūrėjos teigimu, naujo tipo kosmetikos priemonės yra skirtos visiems, nuo ekstremalų sportą dievinančio paauglio iki podiumu žengiančios moters.

„Pripažinkime, kartais taip įsisukame į darbų ir iššūkių verpetą, kad pamirštame stabtelėti ir pagalvoti apie save. O visas tas skubėjimas, stresas, šiuolaikinio pasaulio aplinka vienodai veikia jautrią odą, kurią turime kiekvienas, tiek vyrai, tiek moterys. Todėl ja tinkamai turi pasirūpinti kiekvienas“, – pasakojo I. Urbanavičienė.

Lrt.lt

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode